tisdag, mars 17, 2015

Äntligen kom våren!


Igår när lilleman sov invigde jag uterummet för säsongen. Vilken skillnad det gör för humöret när man får sitta där och lyssna på fåglarnas kvitter och inte så mycket mer. Satt där och bläddrade i Family Living i 30 min, för exakt så länge sover han vid lunchtid. Alltid 30 min, varken mer eller mindre. Han kan klockan vår lille prins :)

Idag har jag varit på träff med föräldragruppen på BVC. Med en bebis på ca 6,5 kg och en rygg som vägrar hämta sig efter graviditet och förlossning är det inte helt enkelt att ta sig upp för trappor och allt med både skätväska och bebis i babyskydd. Nästa gång kanske jag försöker mig på att promenera dit så att jag slipper allt stök. Men undrar lite hur de tänkte när de la föräldraträffarna på andra våningen när hissen bara tar en vagn i taget. Det var smått kaos där idag när 10 personer skulle ta sig ner en efter en :) Prinsen älskade i alla fall att ligga där på golvet och titta på alla de andra bebisarna. Lugn och fin var han hela tiden och denna gången blev han inte ledsen för att de andra var ledsna. Innan har han blivit ledsen bara det varit en skrikande bebis på tv :)

Inga kommentarer: