torsdag, januari 08, 2015

Nyårsafton 2014

Förrätt: charkbricka

Huvudrätt: briefylld parmalindad kycklingfilé

Efterrätt: chokladpudding med hallonsås, grädde och bär

Nyårsfrukost

Det nya året firade vår lilla familj in hemma. Lilleman var uppklädd med fluga och allt och skötte sig exemplariskt hela kvällen, han kräkte inte ens på sina finkläder :) Han sov hela kvällen så vi hade gott om tid till en riktigt mysig middag. Till förrätt åt vi charktallrik med två sorters ost och två sorters skinka. Till huvudrätt briefylld parmalindad kycklingfilé och till efterrätt chokladpudding med bär, grädde och hallonsås. Vid tolvslaget virade jag in lilleman i en varm filt och så stod vi i uterummet och tittade på raketer och skålade in det nya året. Allt medan han oberört sov vidare i min famn :)

Januari började vi sedan med en lyxig frukost där jag invigde min nya fina tékopp från Wedgewood som jag fick av F i julklapp. De första veckorna efter att vi kom hem från BB åt vi frukost i sängen eftersom vi inte orkade något annat. Tur att det var december så vi kunde göra det mysigt med skinkmackor och julmusik i alla fall. Nu var det skönt att få inleda det nya året med en riktig frukost vid ett dukat bord medan prinsen lekte i babygymmet han fick av osd i julklapp.

Inga kommentarer: