söndag, maj 17, 2015

Favoritserier


Det är sällan jag hittar nya serier jag verkligen fastnar för. Min första favoritserie var Vänner som jag började kolla på i början av högstadiet. När jag började gymnasiet kom Gilmore Girls som blev min absoluta favorit (och fortfarande är!). Under högskoletiden skaffade jag mig ytterligare två favoriter. Hade aldrig direkt kollat på Frasier tidigare (som då slutat gå för länge sedan) men tack vare någon riktigt billig kampanj på cdon testade vi första säsongen och sen fortsatte vi. The Big Bang Theory fastnade jag för under samma period när jag låg hemma i influensa och såg första avsnittet som jag älskade.

Efter det har det varit svårt att hitta nya favoriter. Jag är inte alls intresserad av spänning och sci fi och då är det inte så stort utbud just nu. Modern Family började vi se på Netflix förra året när det inte fanns något annat att se. Och så i vintras när lille M bara var ett litet knyte med sena kvällar började vi kolla på Hart of Dixie som utspelar sig i en liten stad i amerikanska södern. Det blir något speciellt med en serie man sett sådär med en liten bebis i famnen, jag kommer alltid att förknippa den med just den tiden. Just av den anledningen kommer den nog också att finnas med på listan över favoritserier.

Inga kommentarer: