söndag, december 14, 2014

Nobelmiddag



I onsdags var det Nobeldagen. Då brukar vi lyxa till det med en extra fin middag. Trodde inte att det skulle gå att få ihop i år med en nyfödd bebis hemma, men efter lite mat och blöjbyte sov han gott.
Som gravid får man varken äta mjuka ostar eller skinka som inte är kokt. När man ammar går det dock bra, så därför fick menyn bestå av lufttorkad skinka till förrätt och briefylld kycklingfilé till huvudrätt. Det var den första måltiden sedan i februari som jag tyckt varit riktigt god. Mitt illamående gick över i slutet av våren men jag fick aldrig riktigt tillbaka smaken för mat så jag åt mest för att jag var tvungen. Men nu var det gott igen! Brieost var det enda jag saknade under graviditeten, det andra jag inte fått äta har inte spelat någon större roll.

Inga kommentarer: