söndag, augusti 22, 2010

Sommaren går mot sitt slut

Allra sista dagen på semestern. Eftersom vi flyttar om en vecka känns det inte så tungt. Ser fram emot en trevlig höst i vårt nya hus. Det är också skönt att komma in i vardagens rutiner igen efter sommaren. Tyvärr har jag ägnat mina sista semesterdagar åt att ligga sjuk med feber och halsont.

Lite otur med semestervädret hade vi. Under större delen av juli var det över 30 grader varmt varje dag, men sedan vi började vår semester i slutet av juli har det inte varit en enda dag med strandväder. Men över 20 grader har det i alla fall varit de flesta dagarna.

Nu väntar min allra sista vecka med riktigt lång pendling till jobbet. I 9 månader har jag pendlat 100 mil i veckan t/r. Nu ska det bli skönt att flytta lite närmare.

Och jag längtar redan till jul... Var uppe på vinden och rensade bland allt bråte i början av veckan. Packade om alla julsaker och började längta efter att få julpynta vårt hus. Men först är det mycket som ska hinnas med!

Inga kommentarer: