onsdag, februari 17, 2010

Ensam snöälskare

Imorgon ska det bli mer snö!
Jag måste säga att jag känner mig ganska ensam om att längta efter mer snö. Men jag kan inte få nog. Jag älskar snö. Trots att jag har 9 mil till jobbet och snön ibland ställer till det på vägarna blev jag så glad när jag såg att det skulle komma mer snö. Jag älskar att se de små vita flingorna dala sakta. Tänk vad mörkt det hade varit nu om det inte varit för snön. För första gången på så lång tid jag kan minnas har det inte varit enda dag med barmark hittils i år. Kanske är det den lilla fotografen i mig som älskar vad snön gör med världen, eller kanske är det barnet i mig som vill ut och göra snöänglar. Oavsett så älskar jag snön. Även om jag just nu är väldigt ensam om det. Det är jag och Lorelai Gilmore som älskar snön!

2 kommentarer:

Irina sa...

Snö är vackert! Hellre en snöig vinter än en grå och mörk. :-)

Anonym sa...

Jag trodde att det var bara jag som inte var trött på snö! Nu är nästan all snön borta tyvärr :(