tisdag, januari 05, 2010

Vad hände under 2009?

Nu har vi kommit några dagar in på det nya året och då brukar jag titta tillbaka på vad som hänt i mitt liv under föregående år.
  • 15 januari tog jag examen och blev en fullfjädrad personalvetare. Så väldigt många lediga jobb fanns det dock inte, mitt i den ekonomiska krisen.
  • Jag köpte min efterlängtade systemkamera som en examenspresent till mig själv.
  • I början av mars skaffade jag mig ett träningskort och började träna på gym regelbundet.
  • I slutet av mars började jag jobba som administratör en dag i veckan, så äntligen hade jag ett jobb att gå till ibland!
  • I juni firade jag och F 7 år tillsammans och några veckor senare förlovade vi oss.
  • I slutet av sommaren blev jag faster till världens sötaste lilla tjej.
  • Under sommaren och början av hösten fanns det väldigt få jobb att söka och jag gav nästan upp hoppet på att få ett jobb inom PA.
  • Men så fick jag plötsligt besked om att jag fått ett riktigt bra PA-jobb, och en vecka senare började jag jobba.
  • Under hösten bytte vi också ut vår gamla bil mot en som faktiskt fungerar :)
  • Nyårsafton firades med en trevlig kväll på landet hemma hos Ida.
  • Var på bio och såg bland annat Bröllopsduellen, The Proposal, Sommaren med Göran och Julie & Julia.
  • Läste 25 skönlitterära böcker, bland annat Min far hade en dröm av Barack Obama, Dorian Grays porträtt av Oscar Wilde och Hjärtdjur av Herta Müller.

Vad som hände under 2008 kan du läsa här!

1 kommentar:

Mia sa...

Vad underbart att du fick jobb! Ger mig hopp inför stundande examen...