lördag, oktober 24, 2009

Julutmaning

I helgen ändrar vi till vintertid och nästa vecka är vi inne i november. Julsakerna har kommit fram i många affärer och årets glögg har jag redan premiärsmakat. Så varför inte anta en julutmaning?

Köpeglögg eller hemmagjord?
Hemmagjord glögg har jag aldrig smakat faktiskt. Jag gillar köpeglögg.

Mandel eller hasselnötter till glöggen?
Eftersom jag är allergisk blir det inget av det.

Lussekatter med eller utan russin?
Med russin ska det absolut vara!

En färg på dekorationerna i granen eller en symfoni av färger?
Kanske inte en symfoni, men helt enfärgat är inte så roligt tycker jag. Mest rött men gärna något mer som livar upp lite.

Julkort med brevbäraren eller som e-post?
Riktiga julkort som kommer i brevlådan ska det vara!

Julbordet med dopp i grytan eller utan?
Med dopp i grytan, men vi brukar ta det på kvällen den dagen vi gjort skinkan istället.

Julmust eller mumma till julbordet?
Älskade julmust!

Kungsgran eller vanlig skogsgran?
Kungsgran. De är finast i formen och så sticks de inte så mycket.

Paket till alla eller bara barnen?
Paket till alla!

Egenproducerat eller köpt godis?
Äter inte godis, men till jul är det hemmagjort godis som ska stå på julbordet.

Paketen ska var inslagna i affären eller det gör jag själv?
Lite blandat tycker jag!

Vörtbröd med russin eller utan?
Med!

Knäck eller ischoklad?
Knäck är hårt och fastnar i tänderna, så jag får nog säfa ischoklad.

Risgrynsgröt eller Ris a la malta?
Jag kommer faktiskt inte ihåg vilket som är godast! Ris a la malta tror jag.

Inga kommentarer: