söndag, september 27, 2009

♥ Bokmässan ♥

I många år har jag velat åka till bokmässan i Göteborg. Eftersom mässan alltid ligger mitt under höstterminens första tentaperiod har det aldrig riktigt passat. Så nu när jag pluggat klart passade jag på att ta med mig sambon och mamma och pappa till Bokmässan.

Vi kom dit strax före 11 vilket var precis lagom. Inte så mycket trängsel och ingen kö alls för att köpa biljetter. Den första vi såg var Carolina Gynning som skulle signera sin nya bok. Igen trängsel vid hennes bord direkt. Lyssnade på Isabell Allende som pratade lite om sin nya bok. Gick förbi Pirats monter precis när Fredrik Belfrage började intervjua Jan Guillou. Passade på att få hans självbiografi Ordets makt och vanmakt signerad. Lyssnade sedan på Jonas Gardell och fick Om Jesus och Om Gud signerade.

Resten av dagen gick vi runt bland alla montrarna och såg bland annat Lena Adelsohn Liljeroth bli intervjuad av Sveriges Radio, Thomas bodström debattera med Hanne-Vikbeke Holst, Martina Haag stå i kassan hos Piratförlaget, och så Herman Lindqvist, Alex Schulman, Lill Lindfors, Per Morberg, Sigge Eklund, Björn Ranelid och Kajsa Ingemarsson.

Fler bilder kommer snart!

Inga kommentarer: