måndag, mars 23, 2009

Det våras för Hitler


Igår blev det filmkväll – Dirty Dancing – eftersom jag aldrig sett den. Brukar få förvånade blickar när jag säger att jag aldrig sett mer än några små glimtar ur filmen. Men nu har jag äntligen tagit mig i kragen och sett hela, från början till slut. En småmysig film såklart!


I höstas hade jag gärna gått och sett The Producers - det våras för Hitler när den hade premiär på Chinateatern i Stockholm. Eftersom jag bor långt därifrån är det lite svårt att fixa. Därför blev jag glad när jag insåg att det kom en ny version av filmen 2005 med bland andra Matthew Broderick, Uma Thurman och Will Ferrel i rollerna. Så även i lördags kväll bvar det alltså filmkväll. Filmen var riktigt rolig och jag kan absolut tänka mig att se den igen.
En riktigt filmhelg alltså!

Inga kommentarer: