tisdag, januari 02, 2007

Mitt té-skåp


Eva undrar hur vi förvarar vårt té och kaffe med tillbehör. Kaffe dricker jag bara i skolan (för att hålla mig vaken under föreläsningarna…) och F dricker det bara på jobbet (av en liknande anledning antar jag). Té har jag däremot alltid druckit. Mitt té förvarar jag på en hylla i skafferiet. Tre utav burkarna har Nalle Puh-motiv. Dom har jag fått av mamma. Den fjärde burken, med ängeln, fick F av mig när han flyttat in i sin första lägenhet. Mitt favorit-té heter Bullerby och finns bara att köpa i Vimmerby. Varje gång jag eller någon jag känner åker dit köper jag upp ett litet lager. Jag har också smakerna Kaktus, Mysiga stunder och Lugna stunder.

Koppar och muggar har jag gott om, så de förvaras i ett eget skåp. På hyllan finns min vanliga té-kopp från IKEA, stora gröna tekoppar med fat som vi brukar använda till soppa, den lutande muggen jag köpte i Pisa och God morgon snygging-muggen jag fick av Ida i julklapp.

Hur ser ditt skåp ut?


Inga kommentarer: