onsdag, december 06, 2006

Mitt liv med musiken

Hela mitt liv har musiken varit mitt stora intresse. När jag gick i 3:an spelade jag blockflöjt på kommunala musikskolan, men året efter hoppade jag istället över till att börja spela piano. På högstadiet började jag spela mer och mer och började så smått lära mig att spela gitarr och sjunga en del. När jag slutade högstadiet köpte jag en elbas och började spela med ett lokalt band. Vi hade en del spelningar på lokala engagemang.

På gymnasiet gick jag sedan Naturvetenskapligt program med inriktning mot musik, och jag fick spela på skoltid vilket var helt underbart! Eftersom jag har årskullens enda basist fick jag chansen att vara med lite extra, och jag lärde mig jättemycket. Jag började också spela med ett annat, väldigt rutinerat, lokalt band.


Efter studenten har det dock inte blivit mycket spelande. Alla flyttade åt olika håll och det fanns ingen kvar att spela med. Jag saknar det så otroligt mycket. Både gitarren och basen står orörda och jag känner att jag snart är tillbaka på noll igen. Jag måste hitta tillbaka för att må bra.


2 kommentarer:

Aradil sa...

Vad tråkigt att det blivit så. Hoppas du hittar några att spela med
Känner också att jag blivit rätt kass på gitarr. Spelar så sällan numera, den står bara i ett hörn trots att jag fick en ny som jag önskat mig när jag fyllde år förra året. Måste ta tag i det jag också…

Struntlillstrumpa sa...

Det är så dumt att det blir så. Gillar din blogg förresten