fredag, juni 30, 2006

Gymnasietidens slit

Det är inte många timmars sömn det har blivit denna veckan. Hoppas på att det ska rätta till sig lite under helgen. I eftermiddag ska jag träffa Ida. Vi ska ta en fika på stan, kanske på cafét där vi alltid fikade under gymnasiet. Vi var inte så förtjusta i skollunchen, så vi brukade gå och fika på räkbaguetter, pastasallad och annat gott istället. Saknar verkligen gymnasietiden. Inte pluggandet såklart, men allt annat. Musiklektionerna och allt spelande framförallt. Har knappt spelat sedan studenten.

När jag tänker tillbaka på gymnasiet kan jag inte förstå hur man orkade plugga dagarna i ända, ha prov varje vecka och ha sådär 8 olika ämnen att hålla reda på! Nej, då trivs jag nog bättre med högskolan där jag kan fokusera på en kurs i taget och ha examination var 5:e vecka. Så även om det är högre nivå och större krav på högskolan så känns det ändå mindre plågsamt... :)

Inga kommentarer: