torsdag, maj 18, 2006

Eurovision Song Contest 2006

Det fina sommarvädret från förra veckan är som bortblåst. I dag är det kallt och ösregnar. En dag som gjord för att sitta inne och titta på film. Men självklart måste jag se när Carola ikväll ska tävla i kvalomgången i Eurovision Song Contest. Även då Carola inte var min favorit i den svenska uttagningen hoppas jag självklart att hon ska gå vidare och få tävla på lördag. Och efter att ha hört de andra 22 bidragen som ska kvala tror jag att Carola har en ganska god chans att komma vidare. Årets mest omtalade bidrag kommer från Finland i form av monsterrockarna Lordi. Även om många kritiker tippar Lordi som vinnare av årets Eurovision Song Contest är det ingen grupp som kommer att få min röst. Men genom att Lordi deltar bidrar de till att utveckla tävlingen åt ett helt nytt håll.

Inga kommentarer: