onsdag, april 12, 2006

Ordning och reda!

Som student tillbringas den mesta arbetstiden hemma, och därför är det bra att ha en arbetsplats som är bra organiserad. Men just eftersom så mycket tid tillbringas vid skrivbordet ska man inte glömma bort att göra det till en mysig plats där kreativiteten kan frodas! Att vara sambo i en tvåa kan vara ganska svårt som student, eftersom skrivbordet oftast får tryckas in i antingen vardagsrummet eller sovrummet.Tro mig, att försöka plugga till en tenta i samma rum som sambon tittar på fotboll är inte lätt! Hur förstående sambon än försöker vara så fungerar det bara inte. Därför valde jag att inreda klädkammaren till ett studierum där jag kan vara för mig själv och inte störas av något. Klädkammaren var redan när vi flyttade in tapetserad med gula tapeter med stjärnor och en nalle-bord, vilket gör rummet supermysigt för en sån som jag :) På väggen ovanför skrivbordet sitter sitter en lång hatthylla där jag förvarar pärmar och kurslitteratur. Hyllan är också fylld med foton på personer jag tycker om. Lösa papper förvaras i brun-blommiga mappar från IKEA.

Eftersom jag är ganska förvirrad av mig, och ibland även väldigt lat, står en whiteboardtavla lutad mot väggen. Här gör jag på kvällen upp en lista över vad jag ska göra kommande dag och sedan kryssar jag för när något är gjort. Detta är det bästa sättet för mig att få saker gjort. Istället för en stor anslagstavla som tar upp en massa plats på väggarna har jag fäst ett tjockt snöre på väggen med ett häftstift. På linan fäster jag sedan med tvättklämmor fast kom-ihåg-lappar och fina kort. Enkelt, billigt, och gör inga stora hål i väggen!

Inga kommentarer: