torsdag, januari 19, 2006

Ännu en bok på min lista

Har hittat en bok till som jag måste läsa. Har en lååång lista på alla böcker jag vill läsa, och många av dom står redan i bokhyllan och väntar på mig.
Dagens tillskott heter Tusen Små Bitar av James Frey. Den fanns med på Oprah´s bookclub idag. Det är en självbiografisk bok som handlar om att ta sig ur drog- och alkoholmissbruk.
Just nu håller jag dels på att lyssna på Änglar och Demoner av Dan Brown som ljudbok, och dels läser jag Systrar i Jeans av Ann Braschers. Två väldigt olika böcker. Men det är skönt att läsa böcker ur olika kategorier. Kan läsa i den ena när man vill ha spänning, och den andra när man vill koppla av.

Systrar i Jeans kom dessutom ut som film på dvd igår med Alexis Bledel ( Rory i Gilmore Girls) i en av huvudrollerna.

Inga kommentarer: