söndag, augusti 16, 2009

Kräftskiva!

Foto: Jag.

Igår hade vi kräftskiva med familjen. Alla som känner mig vet att kräftor är det allra bästa jag kan få, så det är alltid tacksamt att ha mig som gäst på en kräftskiva! Kräftsäsongen är ju den bästa tiden på året : )

Till förrätt bjöds det på västerbottenpaj och till efterrätt åt vi hallonpaj. Regnet öste ner hela dagen, men när kvällen närmade sig klarnade det upp så att vi kunde sitta i föräldrarnas uterum och njuta av kräftorna och ibland till och med lite sol.

Har du ätit några kräftor i år?

3 kommentarer:

Gabriella sa...

Åh ja Paris ja! Vad roligt att du oxå varit där=) vad gjorde du för trevligt när du var där?

Mia sa...

aldrig fel med lite röda rumpor..:)

oh förresten, vad är det för bok du läser? läsvärd?

kram
Mia

Struntlillstrumpa sa...

Gabriella: Det var mest de där klassiska turist-sakerna, som Eiffeltornet, Notre Dame osv. Men så var jag i Monéts trädgård ute i Normandie också. Otroligt vacker och absolut värt ett besök!

mia: Nej det är ju alltid gott :)
Jag läser "Vita" av Melania Mazzucco. En intressant berättelse om hur det är att emigrera från Italien till New York i början av 1900-talet. Lite i stil med "Ängeln på sjunde trappsteget" av Frank McCourt om du känner till den. Läsvärd!